ΚΥΡΙΆΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ΒΟΑΚ: «Μια προσωπική μου δέσμευση που σήμερα την εκπληρώνω» οι υπογραφές για το έργο που θα αλλάξει τον χάρτη της Κρήτης


Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και κορυφαίων υπουργών της Κυβέρνησης, υπεγράφη το πρωί της Παρασκευής στο Ηράκλειο, η σύμβαση παραχώρησης για το βασικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, ενός έργου που «θα αλλάξει τον χάρτη της Κρήτης», ανοίγοντας τον δρόμο για να κλείσει μια εκκρεμότητα 75 ετών για το νησί.

Παράλληλα ενεργοποιείται η προαίρεση για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι έχουν ωριμάσει και θα χρηματοδοτηθούν άμεσα οι μελέτες μέχρι τη Σητεία,


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε ακόμα άμεσες οδικές παρεμβάσεις ασφαλείας μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος ΒΟΑΚ για να σταματήσει ο παρανοϊκος φόρος αίματος, όπως είπε. «Έργα τα οποία θα προσιδιάζουν με τις παρεμβάσεις που έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου, έργα που έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά»

Ήδη έχουμε δύο εργοτάξια από την Χερσόνησο ως τον Άγιο Νικόλαο, τα δύο τμήματα θα εχουν ολοκληρωθεί ως το 2027 και σύντομα θα δούμε εργοτάξια σε όλους τους νομούς. Είναι ένα έργο τεχνικά δύσκολο, με ορίζοντα υλοποίησης 5 ετών» τόνισε, ζητώντας την συνεργασία των τοπικών Αρχών «Είναι πολύ σημαντικό να δούμε την μεγάλη εικόνα και όχι μόνο το τοπικό συμφέρον, την τεράστια σημασία του έργου αυτού» ανέφερε.

Ειδική αναφορά έκανε στην υποδειγματική συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης ενώ απευθυνόμενος στον Περιφερειάρχη, σημείωσε ότι «κύριε Αρναουτάκη σας είδα με πράσινο φάκελο, την επόμενη φορά θα σας φέρω έναν μπλε».

Για τις δυσκολίες του έργου εξέφρασε την ελπίδα ότι θα ξεπεραστούν και το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στα χρονοδιαγράμματα.



Ο Περιφερειάρχης Κρητης, Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε ότι 75 χρόνια μετά, το έργο που θα αλλάξει τον χάρτη της Κρητης μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. «Ένα έργο που ενώνει τα κομμάτια σε ένα παζλ που θύμιζε γόρδιο δεσμό, τώρα λύνεται. (…)Όλοι οι Κρητικοί μαζί μετρούν αντίστροφα μέχρι την ημέρα που θα παραδοθεί στην κοινωνία» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι «ο ΒΟΑΚ για την Περιφέρεια Κρήτης ξεκινά από την Κίσσαμο και φτάνει μέχρι την Σητεία και περιμένουμε αυτές τις οδηγίες να δώσετε» ανέφερε, απευθύνομενος στον πρωθυπουργό»

Ο ΒΟΑΚ μεταφέρει ταχύτερα την Κρήτη στη νέα εποχή« είπε κλείνοντας ο κ. Αρναουτάκης.


Για ένα τεράστιο έργο, το οποίο χρειάζεται τη συνέναινεση της τοπικής κοινωνίας, έκανε λόγο ο υφυπουργός υποδομών και μεταφορών, Νίκος Ταχιάος

«Σήμερα ειναι η αφετηρια. Ο στόχος της ηγεσίας του Υπουργείου έιναι το συντομότερο δυνατόν να δούμε εργοτάξια σε όλους τους νομούς της Κρήτης« τόνισε, σημειώνοντας ότι «εύχομαι στην Κρήτη να χαρει το έργο».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ Τέρνα, κ. Περιστέρης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «σήμερα υπογράφεται η παραχώρηση του ΒΟΑΚ όσο κι αν αυτό ακουγεται… απίθανο!» και αναφέρθηκε στις τεχνικές δυσκολίες που ξεπεράστηκαν για να καταστεί δυνατή η σημερινή υπογραφή:

Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, κ. Δήμας, σημείωσε πως ήδη τα εργοτάξια στα τμήματα που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ, δουλεύουν. Για τον νέο ΒΟΑΚ ανέφερε ότι περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες, 89 γέφυρες , σημειώνοντας ότι είναι ένα πολυσύνθετο τεχνικό έργο.

Παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει η προαίρεση για το Χανιά – Κίσσαμος ενώ οι μελέτες έχουν ωριμάσει και με εντολή του πρωθυπουργού θα τις χρηματοδοτήσουμε μέχρι την Σητεία.


Τα τελευταία τρία χρόνια στον ΒΟΑΚ έχουν 38 θανατηφορα ατυχήματα. Αυτή είναι μια κατάσταση την οποία κανείς δεν μπορεί να ανεχτεί άλλο. Θα εφαρμοστούν σύγχρονα μέτρα ασφαλείας » τόνισε ο κ. Δήμας.

Μετά τις υπογραφές, μιλώντας στο zarpanews.gr έκανε λόγο για το σημαντικότερο έργο στη χώρα και την τελευταία εκκρεμότητα σε ό,τι αφορά τους αυτοκινητοδρόμους σε όλη τη χώρα.

Ως αρμόδιος υφυπουργός μεταφορών και υποδομών την διετΙΑ 2019- 2021 ουσιαστικά ωριμάσαμε αυτό το έργο από το μηδέν. Δεν υπήρχε τίποτα, ούτε μελέτες, ούτε χρηματοδότηση, ούτε χρονοδιαγράμματα» ανέφερε  o υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και την σύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Σούδας.

Χρειάζεται υπομονή, θα σκονιστούμε»


Η βουλευτής Χανίων, Ντόρα Μπακογιάννη, εξέφρασε στο zarpanews.gr την ικανοποίησή της για τις υπογραφές και σημείωσε: «Θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας, θα χρειαστούμε και υπομονή. Θα σκονιστούμε, θα αργοπορήσουμε αλλά η Κρήτη θα έχει επιτέλους τον δρόμο που της αξίζει, έναν δρόμο για τον οποίο θα μας ζηλεύουν όλοι:




Ο βουλευτής Χανίων, Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης έκανε λόγο για ένα έργο το οποίο μετά από δεκαετίες γίνεται πραγματικότητα, ένα έργο αναπτυξιακό και ένα έργο ασφάλειας και σήμερα είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να παρακολουθούμε την υπογραφή της σύμβασης.

η υφυπουργός μετανάστευσης και ασύλου Σέβη Βολουδάκη, έκανε λόγο για μια ιστορική μέρα για τα Χανιά και την Κρήτη με ειδική αναφορά στην ενεργοποίηση της προαίρεσης για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος:


Το έργο
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον εμβληματικά οδικά έργα στην Ευρώπη, με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, ένα πολυσύνθετο έργο που μπαίνει σε τροχιά ενεργοποίησης μετά πολυετείς καθυστερήσεις. Ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε 35 έτη, εκ των οποίων τα πέντε πρώτα προβλέπονται για τη φάση των μελετών και των κατασκευών. Το έργο περιλαμβάνει το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο μήκους 157 χιλιομέτρων και, υπό προαίρεση, το επιπλέον τμήμα Κίσσαμος – Χανιά μήκους 30 χιλιομέτρων. Με την πλήρη υλοποίηση, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα εκτείνεται σχεδόν σε όλο το νησί, από τα δυτικά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, εξαιρουμένης της Σητείας.

Χρηματοδότηση και σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά

Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από ένα μικτό σχήμα που περιλαμβάνει εθνικούς πόρους, το ΕΣΠΑ 2021-2027, το Ταμείο Ανάκαμψης (με συμμετοχή 490 εκατ. ευρώ για όλα τα τμήματα), τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και ιδία κεφάλαια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η κρατική συμβολή για το βασικό τμήμα Χανιά – Ηράκλειο ανέρχεται σε 693 εκατ. ευρώ και για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά σε 99 εκατ. ευρώ. Συνολικά, το Δημόσιο θα συνεισφέρει 792 εκατ. ευρώ.

Κατά την περίοδο λειτουργίας του άξονα, ο ανάδοχος θα λαμβάνει αποζημίωση μέσω σκιωδών διοδίων, με επιδότηση που θα φτάνει το 64,62% επί των τελών.

Ο αυτοκινητόδρομος σχεδιάζεται ως σύγχρονος, κλειστού τύπου, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), 46 ανισόπεδους κόμβους, 15 σήραγγες συνολικού μήκους 14,5 χλμ. και 40 γέφυρες μήκους 8,67 χλμ. Η επιτρεπόμενη ταχύτητα θα φτάνει τα 130 χλμ./ώρα και η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διαρκεί μόλις 70 λεπτά. Η διαδρομή έως τον Άγιο Νικόλαο θα διανύεται σε περίπου 100 λεπτά.


ΚΥΡΙΆΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ΒΟΑΚ: «Μια προσωπική μου δέσμευση που σήμερα την εκπληρώνω» οι υπογραφές για το έργο που θα αλλάξει τον χάρτη της Κρήτης ΚΥΡΙΆΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ΒΟΑΚ: «Μια προσωπική μου δέσμευση που σήμερα την εκπληρώνω»  οι υπογραφές για το έργο που θα αλλάξει τον χάρτη της Κρήτης Reviewed by kolompos on Μαΐου 09, 2025 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια