Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δισ. – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακέςΣάββας Αθανασίου



Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Product Partners) – Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare Inc.) – Πόλυς Β. Χατζηιωάννου (Safe Bulkers) – Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping Inc) – Σεμίραμις Παληού (Diana Shipping Inc.) – Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings Corp.) – Αριστείδης Πίττας (Euroseas) – Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum) – Γιάννης Κούστας (Danaos Corporation)

Εντυπωσιακά κερδοφόρα είναι τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών, παρά τη μείωση των ναύλων, ενώ σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η ρευστότητά τους.
Οι εταιρείες ανακοινώνουν συνεχώς ικανοποιητικά μερίσματα προς τους μετόχους τους, ενώ προχωρούν σε ναυπηγήσεις νεότευκτων σύγχρονων πλοίων.

Ταυτόχρονα, πουλώντας τα παλαιότερα πλοία τους, καταγράφουν μεγάλες υπεραξίες εξαιτίας της ανόδου των τιμών των πλοίων.

Όσον αφορά τη ρευστότητα των εισηγμένων εταιρειών, μόνο έξι εταιρείες διαθέτουν ταμειακή ρευστότητα πάνω από 2 δισ. δολάρια. Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου έχει στα ταμεία της 996,9 εκατ. δολάρια, η Galsog, του Πήτερ Λιβανού, μετά τη ρύθμιση των δανείων της, διαθέτει ρευστότητα 672 εκατ. δολάρια. Μικρότερη ρευστότητα, 14, 3 εκατ. δολαρίων, έχει η εταιρεία του Σταμάτη Τσαντάνη.

Στα μερίσματα, η εταιρεία του Γιάννη Κούστα έχει δώσει το τελευταίο 18μηνο στους μετόχους της το ποσό των 200 εκατ. δολαρίων, ενώ η εταιρεία της Σεμίραμις Παληού κατέβαλε μερίσματα στους μετόχους της αξίας 130 εκατ. δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη προχωρεί στην αγορά και ναυπήγηση έντεκα πλοίων LNG και δημιουργεί την μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία πλοίων LNG, αξίας 5,8 δισ. δολαρίων.

Επίσης, ο Γιώργος Προκοπίου ναυπηγεί συνολικά 44 πλοία με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται σε 2,5 δισ. δολάρια.

Επίσης, η Αγγελική Φράγκου ναυπηγεί 28 πλοία και ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου 8 πλοία.

Οι εταιρείες διαθέτουν ισχυρή δανειοληπτική ικανότητα και απόδειξη είναι η άντληση 2,8 δισ. δολαρίων από τον Πήτερ Γ. Λιβανό με την Gaslog, από 14 τράπεζες.

Αλλά, ας δούμε αναλυτικότερα, τα οικονομικά δεδομένα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών.

Costamare: Κωστής Β. Κωνσταντακόπουλος
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Costamare Inc. του Κωστή Β. Κωνσταντακόπουλου, θα δώσει στους κοινούς μετόχους της, το ποσό των 53,3 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιστοιχεί σε 0,45 δολάρια ανά μετοχή, κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα το τρίτο τρίμηνο του 2023 διαθέσιμο σε κοινούς μετόχους, είναι ύψους 53,9 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,46 δολάρια ανά μετοχή. Η ρευστότητα στο τρίτο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 996,9 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία επαναγόρασε 882.316 κοινές μετοχές, έναντι συνολικού τιμήματος 10 εκατομμυρίων δολαρίων, από το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα διαθέσιμα κεφάλαια που απομένουν στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών είναι ύψους 30 εκατομμυρίων δολαρίων για κοινές μετοχές και 150 εκατομμύρια δολάρια για προνομιούχες μετοχές.

Dorian: Τζών Χατζηπατέρας
Μέρισμα 40,2 εκατ. δολαρίων θα μοιράσει στους μετόχους της εταιρείας η Dorian LPG, του Τζων Χατζηπατέρα, η οποία διαχειρίζεται 25 πλοία LPG Carriers. Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε έσοδα ύψους 144,7 εκατ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν σε 76,5 εκατ. δολάρια.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο πέτυχε να έχει μέσο ημερήσιο ναύλο για τα πλοία της στα 65.128 δολάρια. Τα προσαρμοσμένα EBITDA της Dorian για το ίδιο χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 104,6 εκατ. δολάρια.

Μετά τα προσαρμοσμένα EBITDA σε επίπεδο ρεκόρ, αποφασίσαμε τη διανομή του ένατου στη σειρά μερίσματος, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους, διατηρώντας παράλληλα λογικά τα επίπεδα μόχλευσης, αλλά και ευελιξία για την ανανέωση του στόλου μας», ανέφερε ο Γιάννης Χατζηπατέρας.

Η αύξηση κατά 57,8 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 68,7 εκατ. δολάρια, 1,3 εκατ. δολάρια στα πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα και 1,2 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους και στη μείωση κατά 1,7 εκατ. δολάρια των δαπανών για τόκους και χρηματοοικονομικά έξοδα.

Η τιμή TCE ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο της εταιρείας ήταν στα 65.128 δολάρια, αύξηση κατά 60,3% από τα 40.632 δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.858 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 9.541 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Diana Shipping: Σεμίραμις Σ. Παληού
Η Diana Shipping Inc., της Σεμίραμις Παληού, γνωστοποίησε καθαρό εισόδημα 7,4 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη που αποδίδονται στους κοινούς μετόχους 5,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Τα κέρδη ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους είναι 0,06 δολάρια, σε σύγκριση με τα κέρδη ανά μετοχή 0,39 δολάρια στο το ίδιο τρίμηνο του 2022.

Στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, το καθαρό εισόδημα ήταν 31,7 εκατομμύρια δολάρια και το καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους κοινούς μετόχους ήταν 30,3 εκατομμύρια δολάρια.

Η Σεμίραμις Παλιού, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ένα ακόμη κερδοφόρο τρίμηνο, καθώς και 9μηνο για την εταιρεία μας. Η ακλόνητη δέσμευσή μας στη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα. Απόδειξη αυτής της επιτυχίας είναι η συνεχής διανομή μερισμάτων από τον Νοέμβριο του 2021. Από τότε, ανταμείψαμε τους μετόχους μας με μέρισμα 1,45 δολάρια ανά μετοχή, ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά. Επιπλέον, οι μέτοχοί μας έχουν λάβει μερίσματα σε είδος με τη μορφή νέων κοινών μετοχών της Diana Shipping Inc., καθώς και κοινών και προνομιούχων μετοχών της OceanPal Inc.. Παραμένουμε συγκεντρωμένοι και δεσμευμένοι στην παροχή μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους».

διοίκηση της Diana Shipping αποφάσισε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολ. ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του έτους, το οποίο θα καταβληθεί σε μετοχές των κοινών μετοχών της εταιρείας στις 4 Δεκεμβρίου 2023 σε όλους τους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 27 Νοεμβρίου 2023. Η εταιρεία έχει 108.233.948 κοινές μετοχές που έχουν εκδοθεί και βρίσκονται σε κυκλοφορία.

Performance Shipping: Αλίκη Σ. Παληού και Ανδρέας Μιχαλόπουλος
Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, μπορεί να επέκτεινε την πρόταση του για την εξαγορά της εταιρείας έως τον προσεχή Μάρτιο, ωστόσο, η πλειοψηφία των μετόχων, που κατέχουν η Αλίκη Παληού και ο σύζυγος της, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, αρνούνται την πρόταση του και συνεχίζουν τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι η Sphinx Investment Corp του Γιώργου Οικονόμου,παρέτεινε την ημερομηνία λήξης έως τις 28 Μαρτίου του επόμενου έτους.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, η οποία μέχρι τώρα δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στα δεξαμενόπλοια, υπέγραψε παραγγελία με το ναυπηγείο Sumec New Dayang για δύο ultramaxes (χωρητικότητας 63.000 dwt έκαστο) με παράδοση εντός του 2026.


Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δισ. – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακέςΣάββας Αθανασίου Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δισ. – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακέςΣάββας Αθανασίου Reviewed by kolompos on Νοεμβρίου 20, 2023 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια