Αντώνης Ροκάκης: Μονόδρομος οι συνέργειες για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων


Συνεχίζονται την Κυριακή 3 Νοεμβρίου οι εργασίες του 2ουChania Business Forum στο Ενετικό Λιμάνι των Χανίων.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της πόλης, Αντώνης Ροκάκης στην ομιλία του αφού ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Δεν μπορεί, παρά να αποτελεί μεγάλη τιμή και θεσμικό προνόμιο για το Επιμελητήριο Χανίων και εμένα προσωπικά, το ότι σας καλωσορίζω Κρητικά, στο 2ο Επιχειρηματικό Φόρουμ των Χανίων, που διοργανώνει το Ε.Β.Ε.Χ. με το θέμα «Αναπτυξιακές Προοπτικές: Η Γη, Ο Προορισμός και Ο Πολιτισμός».

Ωστόσο, η χαρά όλης της Ομάδας του Επιμελητηρίου Χανίων γίνεται μεγαλύτερη, αφού παράλληλα με το 2ο Chania Business Forum, η Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ κάνει την καρδιά της Ελληνικής επιχειρηματικότητας να «χτυπάει» στην πόλη μας.

Έτσι, επιτρέψτε μου να νιώθω και λίγο υπερήφανα υπεύθυνος, στο ότι τηρήσαμε την υπόσχεσή μας για την Γ.Σ. αλλά παράλληλα κάνουμε το 2ο, τολμηρότερο αυτή τη φορά βήμα, προς την καθιέρωση του θεσμού του Chania Business Forum, υιοθετώντας, μια συνεπή διακυβέρνηση.

Στο 2ο αυτό Forum, «Η Γη, Ο Προορισμός και Ο Πολιτισμός» οι καλεσμένοι μας ομιλητές, ερευνητές και εμπειρογνώμονες, θα πάρουν στα «χέρια τους» τη Γη και θα εξετάσουν το Αγροδιατροφικό Branding μέσα από την ιχνηλασιμότητα και την ασφάλεια των τροφίμων και την ανάγκη ανάπτυξης συνεργειών, ως μονόδρομο για την ανάπτυξη των μικρών και μεσαίων παραγωγών και μεταποιητών για να συνεχίσει ο Πρωτογενής Τομέας να γίνει ξανά αυτό που πάντα ήταν, μια κινητήρια δύναμη της Κρήτης.

Στη συνέχεια, με την εμπειρία τους θα πραγματευτούν τη διεύρυνση της Τουριστικής Περιόδου μέσα από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τον Κινηματογραφικό Τουρισμό και το Storytelling για να ξεχωρίσει μια καμπάνια και εν τέλει, θα  εξετάσουν την επίδραση μιας κινηματογραφικής ταινίας αλλά και της βοήθειας που προσφέρει πλέον στην πιο βαριά βιομηχανία μας.

Ολοκληρώνοντας, θα χρησιμοποιήσει τον πολιτισμό μας, τον πρώτο Ευρωπαϊκό Πολιτισμό, ως εργαλείο για την Τουριστική Προβολή μας, φτάνοντας, από κάτω προς τα πάνω, στον Στρατηγικό Σχεδιασμό και το Place Branding, ώστε να δούμε τη «διαδρομή» για να γίνουν οι προορισμοί μας διάσημα brands και μέσα από αυτούς οι Δήμοι μας κι όλοι μαζί, να «χτίσουν» πάνω στο κορυφαίο Brand, “Incredible Crete”, του μυθικού Brand, «Ελλάδα».

Πέρα όμως από το «μενού» των σπουδαίων ομιλητών μας, υπάρχει κάτι που με κάνει ακόμα πιο αισιόδοξο.

Διανύσαμε μια δεκαετία ύφεσης και εκ τούτου κρίσης, ενώ τώρα μπορούμε να χαιρετίσουμε την εμφάνιση της προοπτικής, του επιχειρηματικού και επενδυτικού «ξέφωτου» που ελπίζουμε ν’ αποτελέσει την «Πυξίδα» μας στα επόμενα χρόνια, τον ήλιο μετά τη βροχή.

Ο Στόχος παραμένει ο ίδιος, η Καινοτομία, η Συνεργασία, η Καθετοποίηση στο Επιχειρείν και η Αειφορία στον Τουρισμό, το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό, αλλά τώρα πλέον φαίνεται ότι κι οι συνθήκες το ευνοούν, πράγμα που μας κάνει (2) φορές πιο αισιόδοξους μα και (100) φορές πιο υπεύθυνους.

Η επιχειρηματικότητα είναι στενά συνδεδεμένη με την καινοτομία, που αναζητά διαρκώς κάτι νέο, το οποίο να ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες του ανθρώπου και για το σκοπό αυτό, να σταματήσει να αναπλάθει το παλιό.

Οφείλει όμως να είναι το ίδιο συνδεδεμένη και με την κοινωνική υπευθυνότητα και το σεβασμό στην οικολογική ισορροπία, προκειμένου να παραμείνει ωφέλιμη και επομένως βιώσιμη.

Προσωπικά, δεν μπορώ να δεχθώ ότι η Nike (Νάϊκι) εμπνεύστηκε από τη «Νίκη της Σαμοθράκης», πήρε το σήμα της από το υπερβατικό φτερό της και συνεχίζει να αντλεί τα motto της από τον Ελληνικό Πολιτισμό και να μην το κάνουν οι ίδιες οι Ελληνικές Επιχειρήσεις και Startup.

H νίκη στο Μαραθώνα ενέπνευσε το “Impossible is nothing” κι η μεγαλύτερη ήττα μας 2.500 χρόνια μετά είναι η «αμνησία μας».

Δεν φοβήθηκα ποτέ ότι θα ψάχνουμε για πολλά χρόνια τη Νέμεσή μας ως Οικονομία.

Έχουμε μια εξαιρετική ικανότητα να μετατρέπουμε το πρόβλημα σε ευκαιρία, να επιβιώνουμε σε δύσκολες καταστάσεις, συχνά να μετατρέπουμε την ήττα σε νίκη. Πανηγυρίσαμε 100% αύξηση του Τουρισμού μας, εν μέσω της μεγαλύτερης κρίσης, 2010-2018, και το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά μείωσης.

Προβληματίζομαι για τους λόγους που το προκάλεσαν, μοιρολατρική νομοτέλεια, ή και κάποιες άστοχες κινήσεις μας; Μιλώντας με ποδοσφαιρικούς όρους, ένα άλλο πεδίο που υπηρετώ, νιώθω τη μεγαλύτερη ανησυχία μου, μετά από μια μεγάλη νίκη, όχι μια λογική ήττα.

Με λίγα λόγια, φοβάμαι ότι ο Έλληνας διαχειρίζεται καλύτερα την αδυναμία από ότι το πλεονέκτημα ενώ ίσως θα έπρεπε να είναι ανάποδα ή ακόμα καλύτερα, ισόρροπα. Θα ήθελα, μέσα από τις εργασίες μας, να δώσουμε μια ώθηση στο διαφαινόμενο θετικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αντί αναστολής.

Το μεγάλο στοίχημα για εμάς, για το Επιμελητήριο Χανίων, είναι να  σταθεί δίπλα στους επιχειρηματίες, να τους στηρίζουμε αλλά και να προωθήσουμε, να αναδείξουμε και να καταδείξουμε τον τρόπο υλοποίησης δράσεων επιχειρηματικότητας. Με τα εργαλεία που διαθέτουμε,

Το γραφείο επιχειρηματικής υποστήριξης,

Την εταιρεία Ανάπτυξης,

Τους συνεργάτες και το στελεχιακό δυναμικό μας…

μπορούμε και οφείλουμε να είμαστε δίπλα στον επιχειρηματία. Μπορούμε να σχεδιάσουμε υποδομές και ερευνητικά κέντρα, προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης, μοντέλα επιχειρήσεων να συμμετέχουμε και να εκπροσωπούμε επιχειρηματικά τα Χανιά και την Κρήτη στον Παγκόσμιο χάρτη.

Κλείνοντας και αναφερόμενος στη σημερινή εκδήλωση, θα ήθελα να σταθώ σε μια αλήθεια και με βάση όλα όσα προείπα. Πέρυσι δεν ήμουν από το ίδιο βήμα, τόσο αισιόδοξος. 

Τα τελευταία χρόνια είχαν κλείσει χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είχαν χαθεί χιλιάδες θέσεις απασχόλησης, η αγορά είχε συρρικνωθεί καθώς οι καταναλωτές είχαν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία και δεν ήταν ξεκάθαρο πότε ακριβώς θα βγούμε από αυτό το σκοτεινό τούνελ της ύφεσης. 

Τώρα, πλέον, οι συνθήκες δείχνουν να ‘χουν αλλάξει, απλά αυτό πρέπει να επαληθευτεί και στην πράξη.

Να επιστρέψει η αισιοδοξία, το χαμόγελο, η πίστη, ότι όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα. Με την ελπίδα αυτή, πιστεύουμε ότι θα απολαύσουμε τις ομιλίες και τα πάνελ και θα αφομοιώσουμε όλη τη γνώση, γιατί η γνώση που δεν αναπαράγεται, δεν βελτιώνεται και δεν αμφισβητείται χάνεται, όπως είπε και ο Peter Drucker, ο θεμελιωτής της «Διοίκησης μέσω Στόχων». Με αυτό τον τρόπο, θα επιτύχουμε τη δεύτερη μαγική έννοια μετά την καινοτομία, την αειφορία μας.

Κυρίες και Κύριοι, φίλες και φίλοι,

Ευχόμαστε μέσα σ’ αυτό το διήμερο να νιώσετε την απίστευτη δύναμη αυτού του τόπου, να αισθανθείτε την Κρητική φιλοξενία, να δείτε πως μετατρέπεται μια απλή διαμονή σε μια ξεχωριστή ταξιδιωτική εμπειρία, να ανοίξετε τους ορίζοντές σας και τους δικούς μας, να γίνουμε όλοι σοφότεροι!

Κλείνοντας από αυτό το βήμα θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους σας και φυσικά τους συνεργάτες μου, αφιερώνοντας τους μια από τις πιο αγαπημένες ρήσεις μου δανεισμένη από ένα μεγάλο Έλληνα, τον Αριστοτέλη.

«Η Αριστεία, δεν έρχεται ποτέ κατά τύχη. Είναι αποτέλεσμα προσήλωσης στο Στόχο, Συνεχούς και Συνεπούς δουλειάς και της καλύτερης επιλογής ανάμεσα σε πολλές εναλλακτικές. Επιλογή και όχι τύχη, καθορίζει το πεπρωμένο σου».

Ομιλητής στο Συνέδριο ήταν και ο διακεκριμένος Κρητικός Σκηνοθέτης, Θοδωρής Παπαδουλάκης ο οποίος μίλησε για την τουριστική προβολή του νησιού.

Αντώνης Ροκάκης: Μονόδρομος οι συνέργειες για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων Αντώνης Ροκάκης: Μονόδρομος οι συνέργειες για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων Reviewed by kolompos on Νοεμβρίου 03, 2019 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια