To ύποπτο πλοίο, η τεχνητή ένταση και η "σκιά" του Ερντογάν Σκηνικό -τεχνητής- έντασης έχει στηθεί στο Αιγαίο με αφορμή το πλοίο ACT. Η Τσουμ Χουριέτ αποκαλύπτει σκιώδη σχέση του Ερντογάν με το επίμαχο πλοίο.
Όλο και πιο ύποπτο γίνεται το επεισόδιο με το τουρκικό πλοίο ACT που συνέβη ανοιχτά της Ρόδου τη Δευτέρα όταν ο καπετάνιος του αρνήθηκε τη διενέργεια ελέγχου για μεταφορά ναρκωτικών με την ελληνική ακτοφυλακή να ανοίγει πυρ εναντίον του τουρκικού φορτηγού πλοίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, η πληροφορία για τα ναρκωτικά ήταν βάσιμη και προερχόταν μάλιστα από τις αμερικανικές υπηρεσίες δίωξης.
Μία διαφορετική διάσταση στο επεισόδιο δίνει λοιπόν η τουρκική εφημερίδα Cumhuriyet, προφανώς γνωρίζοντας αυτή την τελευταία πληροφορία.
Κι αυτό γιατί το πλοίο «ACT», σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, ανήκει σε συγγενή υψηλόβαθμου στελέχους του AKP, του κυβερνώντος κόμματος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι ανήκει στον Γιουσούφ Ντουντάρ,συγγενή του στελέχους του AKP Αμπντουραχίμ Ντουντάρ.
Μάλιστα, σημειώνει ότι τόσο το ίδιο πλοίο όσο και άλλα που θα δείτε παρακάτω ανήκουν στην ίδια εταιρεία έχουν ελεγχθεί επανειλημμένα από την τουρκική ακτοφυλακή.
Φορτίο με σφαίρες αντί.. ελληνικά κουζινικά!
Επίσης, το 2013, σε έρευνα στο πλοίο «Zeynep Dundar» της ίδιας εταιρείας στο λιμάνι της Αλεξανδρέττας είχαν εντοπιστεί 3.400 σφαίρες.
Το πλοίο πήγαινε από την Ουκρανία στην Υεμένη και είχε δηλώσει ως φορτίο εργαλεία κουζίνας, προερχόμενα μάλιστα "από την Ελλάδα"!
Το «Baris» με τους 595 πρόσφυγες
Η εταιρεία όμως έχει εμπλακεί και σε υπόθεση διακίνησης ανθρώπων.
Το 2014 το φορτηγό πλοίο Baris, που ανήκει στην ίδια εταιρεία, έπαθε βλάβη ανοιχτά της Κρήτης και έπλεε ακυβέρνητο. Τελικά ρυμουλκήθηκε στην Ιεράπτρα και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 595 Σύρους πρόσφυγες.
Για την υπόθεση αυτή το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ανατολικής Κρήτης επέβαλε σε κάθε έναν από τους πέντε κατηγορούμενους ποινή κάθειρξης 595 χρόνων.
Η σύλληψη του καπετανιου το 2010
Ο καπετάνιος Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν ήταν το 2010 καπετάνιος ενός τουρκικού πλοίου που συνόδευε τη νηοπομπή του διεθνούς κινήματος Free Gaza.
Σκοπός της νηοπομπής ήταν να σπάσει τον ναυτικό αποκλεισμό, μεταφέροντας ανθρωπιστική βοήθεια στους Παλαιστινίους της Λωρίδας της Γάζας. Η νηοπομπή αρνήθηκε την πρόταση της Ισραηλινής κυβέρνησης να πλεύσει στο λιμάνι του Ασντόντ.
Ο Καλκαβάν, καπετάνιος τότε του Gazze, συνελήφθη στις 31 Μαΐου 2010 από τις ισραηλινές δυνάμεις οι οποίες επιτέθηκαν, μετά από προειδοποιήσεις, στη νηοπομπή κι ο Καλκαβάν μεταφέρθηκε μαζί με τους επιβαίνοντες στο Ασντοντ όπου και κρατήθηκε.
Οι 3 λόγοι που "στήθηκε" το σκηνικό τεχνητής έντασης
Για οργανωμένη προβοκάτσια της Τουρκίας η οποία όμως δεν έτυχε της υποστηρίξεως των ΗΠΑ κάνει λόγο ο καθηγητής Γεωπολιτικής και Οικονομικής Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιωάννης Μάζης, μιλώντας στον realfm 97,8 με αφορμή το χθεσινό επεισόδιο ανοιχτά της Ρόδου με το τουρκικό εμπορικό πλοίο.
Οι λόγοι, όπως είπε, είναι τρεις.
Οι λόγοι, όπως είπε, είναι τρεις.
Ο πρώτος αφορά την κυπριακή ΑΟΖ: «στις 13 Ιουλίου αρχίζει επισήμως η γεώτρηση στο οικόπεδο 11, στην ΑΟΖ της Κύπρου», τόνισε ο καθηγητής,
Ο δεύτερος λόγος είναι το Κυπριακό όπου, σύμφωνα με τον κ. Μάζη: «η Γενεύη δεν τους βγαίνει καλά. Έχουν στριμωχτεί πολύ άσχημα και βλέπουν ότι ο βρετανικός παράγων προσπαθεί αφενός να διατηρήσει τα συμφέροντα τα δικά του, αφετέρου να δείξει ότι αποστασιοποιείται και δεν παίρνει θέση, δηλώνει ότι το καθεστώς των εγγυήσεων, δεν αποτελεί καθεστώς για μία χώρα του 21ου αιώνα».
Τρίτος λόγος είναι το Συριακό «εις το οποίο οι Τούρκοι σχεδιάζουν μεγάλη επίθεση σε επαρχία γιατί θέλουν να αναχαιτίσουν την κουρδική εδαφική ένωση στην περιοχή της Βόρειας Συρίας στα συροτουρκικά σύνορα και αντιλαμβάνονται ότι αυτό δεν θα είναι αποδεκτό από την αμερικανική διοίκηση που έχει δηλώσει ευθέως και εμφανώς τα αισθήματά της υπέρ της κουρδικής αντιστάσεως», όπως τόνισε ο καθηγητής.
Στο ερώτημα αν θα επιχειρήσουν εκ νέου οι Τούρκοι να προκαλέσουν παρόμοιο επεισόδιο στο Αιγαίο ο κ. Μάζης ήταν κατηγορηματικός: «Εχω την αίσθηση και το λέω με μεγάλη ικανοποίηση, ότι οι ελληνικές Αρχές, το ελληνικό κράτος, η ελληνική ακτοφυλακή απάντησε όπως θα έπρεπε να απαντήσει εδώ και πολύ καιρό. Αυτό εξέπληξε την τουρκική πλευρά η οποία έβγαλε μία τελείως χλιαρή ανακοίνωση».
Και πρόσθεσε: «Αν δεχθούμε ότι οι στρατηγικές παράμετροι παραμένουν σταθερές και θα οξύνονται, πιστεύω ότι θα προσπαθήσουν, ναι. Αλλά αυτή τη φορά θα προσπαθήσουν να το ξανακάνουν με καλύτερη συνεννόηση. Αν δεν την έχουν την καλύτερη συνεννόηση τότε φοβάμαι ότι θα τους γυρίσει μπούμερανγκ, αν προσπαθήσουν να το κάνουν».
Τρίτος λόγος είναι το Συριακό «εις το οποίο οι Τούρκοι σχεδιάζουν μεγάλη επίθεση σε επαρχία γιατί θέλουν να αναχαιτίσουν την κουρδική εδαφική ένωση στην περιοχή της Βόρειας Συρίας στα συροτουρκικά σύνορα και αντιλαμβάνονται ότι αυτό δεν θα είναι αποδεκτό από την αμερικανική διοίκηση που έχει δηλώσει ευθέως και εμφανώς τα αισθήματά της υπέρ της κουρδικής αντιστάσεως», όπως τόνισε ο καθηγητής.
Στο ερώτημα αν θα επιχειρήσουν εκ νέου οι Τούρκοι να προκαλέσουν παρόμοιο επεισόδιο στο Αιγαίο ο κ. Μάζης ήταν κατηγορηματικός: «Εχω την αίσθηση και το λέω με μεγάλη ικανοποίηση, ότι οι ελληνικές Αρχές, το ελληνικό κράτος, η ελληνική ακτοφυλακή απάντησε όπως θα έπρεπε να απαντήσει εδώ και πολύ καιρό. Αυτό εξέπληξε την τουρκική πλευρά η οποία έβγαλε μία τελείως χλιαρή ανακοίνωση».
Και πρόσθεσε: «Αν δεχθούμε ότι οι στρατηγικές παράμετροι παραμένουν σταθερές και θα οξύνονται, πιστεύω ότι θα προσπαθήσουν, ναι. Αλλά αυτή τη φορά θα προσπαθήσουν να το ξανακάνουν με καλύτερη συνεννόηση. Αν δεν την έχουν την καλύτερη συνεννόηση τότε φοβάμαι ότι θα τους γυρίσει μπούμερανγκ, αν προσπαθήσουν να το κάνουν».
Επικοινωνιακό παιχνίδι της Τουρκίας "βλέπει" ο Βίτσας
Σε «έντονο επικοινωνιακό παιχνίδι, που δεν έχει να κάνει με αυτό καθαυτό το γεγονός αλλά με μια ρητορική έντασης που δεν τη χρειάζεται ούτε η Ελλάδα και βεβαίως δεν τη χρειάζεται ούτε και η Τουρκία, αυτή την περίοδο, που διεξάγονται σοβαρές συζητήσεις σε σχέση με το Κυπριακό», απέδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας τη συζήτηση γύρω από το χθεσινό συμβάν με το τουρκικό φορτηγό πλοίο που αρνήθηκε τον έλεγχο του λιμενικού για το φορτίο του όντας ευρισκόμενο σε ελληνικά χωρικά ύδατα.
Σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό Αλφα 9,89 ανέφερε ότι «υπήρχε μια πληροφορία ότι ένα πλοίο με τουρκική σημαία, που κινούνταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα, είχε παράνομο φορτίο. Έγιναν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται και από το Δίκαιο και από τους τρόπους ελέγχου, πάλι δεν ανταποκρίθηκε. Φθάσαμε στο τελευταίο σημείο, δηλαδή τις προειδοποιητικές βολές, πάλι δεν ανταποκρίθηκε».
Παράλληλα κάλεσε την Τουρκία «να ανταποκριθεί σε αυτή την παγκόσμια προσπάθεια που γίνεται για να σταματήσει το εμπόριο του θανάτου, το εμπόριο των ναρκωτικών ουσιών, στο βαθμό που το πλοίο αυτό είχε ναρκωτικά, αλλά έπρεπε να σταματήσει και να γίνει έλεγχος».
Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας εκτίμησε ότι υπάρχει πλέον ένας ορατός δρόμος για να βγει η χώρα από την κρίση, πρώτη φορά. Διευκρίνισε δε ότι «το γεγονός ότι θα βγούμε από την επιτροπεία δεν σημαίνει ότι βγήκαμε από την κρίση». «Χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά και στο επίπεδο της παραγωγικής ανασυγκρότησης και στο επίπεδο του κοινωνικού κράτους. Η ανεργία πέφτει άμα δημιουργούνται θέσεις εργασίας και οι θέσεις εργασίας δημιουργούνται όταν υπάρχουν κάθε είδους επενδύσεις, είτε από το εξωτερικό είτε από το εσωτερικό είτε κινητοποιώντας το κοινωνικό κεφάλαιο», σημείωσε.
Κι όπως λένε πολλοί, η Άγκυρα μπορεί να καταδίκασε έντονα την αντίδραση της ελληνικής ακτοφυλακής, αποκαλώντας την «δυσανάλογη», ωστόσο ακόμη τηρεί σιγή... ασυρμάτου σχετικά με το τί τελικά μετέφερε το πλοίο.
To ύποπτο πλοίο, η τεχνητή ένταση και η "σκιά" του Ερντογάν Σκηνικό -τεχνητής- έντασης έχει στηθεί στο Αιγαίο με αφορμή το πλοίο ACT. Η Τσουμ Χουριέτ αποκαλύπτει σκιώδη σχέση του Ερντογάν με το επίμαχο πλοίο.
Reviewed by kolompos
on
Ιουλίου 05, 2017
Rating:

Δεν υπάρχουν σχόλια